درمان زخم بستر
درمان زخم بستر
درمان زخم بستر سالدیده
زخم بستر در سالمند

درمان زخم بستر

برای درمان زخم بستر در ابتدا لازم است تا با زخم بستر آشنا شویم. زخم بستر یا زخم فشاری از جمله زخم های مزمن پوستی است که بر اثر فشار مداوم بر پوست ایجاد شده و در صورت عدم رسیدگی و مدیریت به نواحی زیرین بافت ها نیز گسترش می یابد.

انواع زخم بستر

زخم بستر درجه یک:

زخم بستر درجه یک، خفیف ترین نوع زخم فشاری است که به صورت قرمزی روی پوست نمایان می شود.

زخم بستر درجه دو:

در زخم بستر درجه دو قسمتی از بافت زیرین پوست هم درگیر شده و به صورت تاول یا زخم باز، نمایان می شود. در این نوع شاید ترشحات پوستی هم دیده شود.

زخم بستر درجه سه:

در زخم بستر درجه سه، بافت پوست کامل از بین رفته و بافت به چربی رسیده است که به صورت گودال روی بدن نمایان می شود که معمولا همراه با بوی بد و لبه های قرمز رنگ است.

زخم بستر درجه چهار:

زخم بستر درجه چهار، خطرناک ترین نوع زخم فشاری است که گاهی اوقات روی عضلات و رباط های فرد سالمند یا بیمار هم تاثیر می گذارد که به صورت زخم بزرگ و عیق نمایان می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زخم بستر و انواع آن روی زخم بستر کلیک کنید.

نکته قابل تأمل در پیشگیری از زخم بستر

پیشگیری از ابتلا به زخم بستر بسیار آسان تر، کم هزینه تر و بدون درد برای فرد سالمند یا بیمار شماست پس در این زمان است که اهمیت به کارگیری پرستار سالمند با تجربه بیش از پیش حائز اهمیت است.

مراحل گام به گام درمان زخم بستر

گام اول: هرگز خودسرانه و صرف خواندن چند مقاله اقدام به درمان نکنید.

 

گام دوم: از ناحیه ای که دچار زخم بستر شده است، عکس گرفته و برای ما ارسال کنید، کارشناسان زخم ما در شرکت سالدیده به صورت رایگان به شما مشاوره تخصصی خواهند داد.

 

گام سوم: علت را بررسی کنید و در نحوه نگهداری سالمند یا بیمار دقت نظر داشته باشید.

شرکت سالدیده

شرکت سالدیده با سال ها تجربه در امر مراقبت و نگهداری سالمندان از اولین تماس تا زمانیکه شما ما را عضوی از خانواده خودتان بدانید، همراه شماست.